VIT KLADDKAKA MED JORDGUBBAR

Vit kladdkaka är bland det bästa jag vet, precis som jordgubbar. Så när jag såg hur billiga jordgubbarna var på stan en dag så kunde jag inte låta bli att köpa några och sedan prova på det här receptet.
Det här receptet är jag tävlar jag även med för Månadens sötsak på söta saker, wish me luck!
 
VIT KLADDKAKA MED JORDGUBBAR
 
INGREDIENSER
150 g smör
80 g vit choklad
1 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 nypa salt
3 ägg
Jordgubbar
 
GÖR SÅ HÄR
Sätt ugnen på 150 grader.
Smöra och bröa en springform. 
Smält smöret och rör i chokladen.
Tillsätt socker, mjöl, bakpulver, salt och vaniljsocker i smör/chokladblandningen och rör om ordentligt.
Rör ner ett ägg i taget och tillsätt sedan delade jordgubbar och vänd runt försiktigt så det inte blir för mosigt.
Ställ in mitt i ugnen i ca 30-40 min, prova med en sticka så att den inte blir för torr eller för kladdig.
Låt sen kakan svalna en liten stund, men den är som godast om man äter den varm.
Pudra florsocker över innan servering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback