JORDGUBB- OCH CHEESECAKEMUFFINS MED MANDELSTRÖSSEL

I det här receptet skulle det egentligen vara hallon, men jag testade med jordgubbar. Det går säkerligen med färska jordgubbar också men jag hade köpt frysta som sedan fått tina.

Nästa gång det kommer ett inlägg så blir det ett recept på vit chokladglass som jag ska bjuda på på söndag :)
.
.
JORDGUBB- OCH CHEESECAKEMUFFINS MED MANDELSTRÖSSEL
.
INGREDIENSER
2 dl jordgubbar
125 g smör
1 ½dl socker
2 ägg
3 ½dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 mjölk
.
200 g cream cheese
3 msk socker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker
.
50 g mandelmassa
50 g smör
1 ½ dl mjöl
2 msk socker
.
.
GÖR SÅ HÄR
Sätt ugnen på 175° C.
Vispa smör och socker fluffigt.
Tillsätt ett ägg i taget och vispa kraftigt mellan varje.
Blanda ner övriga ingredienser utom jordgubbarna, rör inte för häftigt.
Klipp/skär jordgubbarna i mindre bitar och vänd försiktigt i.
Fyll muffinsformar till hälften.
Vispa ihop cream cheese, socker, ägg och vaniljsocker, klicka ut i formarna.
Knåda ihop övriga ingredienser och smula över.
Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback