LIMECUPCAKES

Inte helt oväntat så fick jag en del bakgrejer när jag fyllde år, bl.a ett muffinsjärn, rättare sagt en sån här:
 
 
Självklart så blev jag lockad att prova den redan dagen därpå och gjorde då limecupcakes. 
Kan inte säga annat än att jag är sjukt nöjd med muffinsjärnet! Muffinsen blir perfekta, dessutom går det SNABBT! Så gillar man att baka muffins är det ett hett tips att införskaffa en sådan ;)
I alla fall, här kommer receptet:

INGREDIENSER
150 g margarin
2 dl socker
2 ägg
½ dl mjölk
1 lime, både saft och skal
1 tsk vaniljsocker
3 dl fint vetemjöl
3 krm bakpulver
-----------------------
100 g vit choklad
-----------------------
250 g mascarponeost
ca 2 dl grädde
Karamellfärg(?)
 
GÖR SÅ HÄR
 
Sätt ugnen på 200 °c (med ett muffinsjärn räcker det med att sätta i sladden ;))
Smält smöret och rör i sockret så att det smälts.
Vispa ner äggen och vispa så att det blir ganska hårt och fluffigt.
Rör i resterande ingredienser. 
 
Fyll varje muffinsform med lite smet, tryck i en bit vit choklad och täck med mer smet så att formarna fylls ca ¾.
Grädda mitt i ugnen ca 12-16 minuter (eller knappt 8 minuter med muffinsjärn).
Låt svalna.
 
Vispa grädden fluffig, vispa i mascarponeost så att det blandar sig väl. 
Droppa i några droppar karamellfärg ifall du vill lattja till det lite.
 
Spritsa ut på cupcakesen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback